huisstijl freerk
Freerk Wortelboer vestigde zich als zelfstandig organisatieadviseur en benaderde mij voor het ontwerp van een logo, een huisstijl en een passende naam voor zijn bedrijf. Wat ik meekreeg bij het ontwerp: 'helder, stijlvol, warm, eigen'.
Inspiratie: Vanwege zijn persoonlijke benadering en zijn core-business: uitnodigen, verbinden en veranderen, adviseerde ik om zijn eigen naam freerk met de toevoeging organisatieontwikkeling te gaan gebruiken. De naam freerk straalt kracht en energie uit. In drukwerk is het woordmerk uitgevoerd in een stijlvolle grijstint in combinatie met zilver. Op de website is daarnaast gekozen voor een energiek oranje. De gespiegelde letters ’e’ staan voor eenheid in verscheidenheid en confrontatie en verbinding. Zij verbeelden het motto eigenzinnig eensgezind. Voor de buttons op de website heb ik pictogrammen ontworpen die gebaseerd zijn op de beginletter f van freerk. Gekozen is voor een vitale, vriendelijke sfeer met kleurrijke, eigenwijze symbolen in een stripachtige vormtaal.