huisstijl sientje
De vraag was: "Hoe worden we zichtbaar en gevonden?" De organisatie biedt al jaren zorg aan met name ouderen in de Achterhoek, die veelal dialect spreken. Om te beginnen is een nieuwe naam met pay-off ontwikkeld: Sientje, hulp met zorg. Sientje weet van aanpakken, komt van dichtbij, spreekt uw taal en is een harde werker met een warm hart. Voor de lancering van de nieuwe naam en huisstijl is een ludieke actie bedacht en voor het in de markt zetten van de ’nieuwe’ organisatie is een mediaplan opgesteld. Hierbij is samengewerkt met andere disciplines.
Inspiratie: Voor de organisatie is een ouderwetse meisjesnaam gekozen, geplaatst in de context van een vertrouwde, gezellige sfeer van vroeger, herkenbaar voor de doelgroep. Tegeltjeswijsheden, gezellig behang en pluche in een modern jasje zijn ingezet zonder dat het oubollig wordt. Voor de diensten die Sientje levert is een serie pictogrammen ontwikkeld. De handgeschreven naam Sientje in de warme rode Cameliakleur geeft de organisatie een persoonlijk karakter. De kleur grijs onderstreept de zakelijke en adequate aanpak. Het beeldmerk ’hart en huis’ symboliseert het gevoel waarmee Sientje haar werk doet.
Inspiratie: Voor de organisatie is een ouderwetse meisjesnaam gekozen, geplaatst in de context van een vertrouwde, gezellige sfeer van vroeger, herkenbaar voor de doelgroep. Tegeltjeswijsheden, gezellig behang en pluche in een modern jasje zijn ingezet zonder dat het oubollig wordt. Voor de diensten die Sientje levert is een serie pictogrammen ontwikkeld. De handgeschreven naam Sientje in de warme rode Cameliakleur geeft de organisatie een persoonlijk karakter. De kleur grijs onderstreept de zakelijke en adequate aanpak. Het beeldmerk ’hart en huis’ symboliseert het gevoel waarmee Sientje haar werk doet.